فطرت بیدار

رندان تشنه لب را آبی نمی دهد کس گویی ولی شناسان رفتند از این ولایت

فطرت بیدار

رندان تشنه لب را آبی نمی دهد کس گویی ولی شناسان رفتند از این ولایت

فطرت بیدار

دانشجوی رشته معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات ورودی 91 دانشگاه امام صادق ع

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
نویسندگان

معروف و منکر...

جمعه, ۲۵ مرداد ۱۳۹۲، ۰۸:۰۸ ب.ظ

رسول اکرم صل الله علیه وآله ، دوره ای را که بشریت با آن در آینده مواجه خواهد شد را بر سه دوره تقسیم کرده اند. (بالاخص جامعه مسلمین را )

 

1.        دوره ای خواهد آمد که مردم امر بمعروف و نهی از منکر را ترک خواهند کرد (اصحاب عرض نمودند که آیا امکان دارد که مردم امر به خوبی ها و نهی از بدی ها را ترک کنند ) حضرت فرمودند : بدتر هم خواهد شد:

2.        زمانی برسد که مردم امر به منکر کنند یکدیگر را و نهی از معروف. ( باز اصحاب با تعجب گفتند آقا، یعنی امکان دارد)  حضرت فرمودند: بله بالاتر از این هم خواهد شد.

3.       زمانی برسد ،که جای معروف و منکر با هم عوض شود.

آیا در جامعه ما هم اکنون جای معروف و منکر با هم عوض نشده است ؟ خوب فکر کنیم و مصداق های آن را برای خود بشماریم. و از آن عبرت بگیریم و مواظب باشیم که ما معروف و منکر را جا بجا انجام ندهیم، چون شیطان در آخر الزمان هر چه در چنته دا شته باشد رو میکند و هر تیری که در آستینش دارد را به سمت انسانها رها می‌کند. چون می داند که اجلش رو به پایان است چون در حکومت امام العدل، شیطان گردن زده خواهد شد.

مرحوم  آیت الله اشتهاردی (ره) از شاگردان آیت الله مرعشی نجفی(ره) می فرمود: که آقای مرعشی در کلاس درسشان میگفت که من وقتی صبح از منزل خارج میشوم خدا را به چهارده معصوم علیهم السلام قسم می دهم که وقتی ظهر به خانه برگشتم دیندار برگردم.

ببینید عزیزان این مرجع عالی قدرمان توسل میکرد که دیندار بماند آن هم زمانی از روز را که در بیرون خانه است. چون در روایت آمده است: شخص صبح دیندار است و شب دینش را از دست می دهد و برعکس. چون عوامل سقوط زیاد است . از این جهت سقوط انسانها بیشتر خواهد شد.

حجه الاسلام عالی (89/3/8)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی